Účast v F1 | |
|
1999 | Ford v průběhu roku odkoupil Stewart Grand Prix tým a brzy oznámil, že vozy by měly v příštím roce startovat již jako Jaguary. Vozy byly představeny v britské závodní zelené barvě s jezdci Eddie Irvinem a Johnny Herbertem. |
2000 | Po úctyhodném úspěchu v jiných oblastech motorsportu si tým dělal velké naděje pro rok 2000 a vysoce mediálně profilovaná kampaň povzbuzovala britské fanoušky, aby nezůstali pozadu s fanděním jejich nejnovějšímu ‘národnímu’ týmu. Jakmile však odstartovala nová sezóna, bylo najednou jasné, že Jaguar bude jen obtížně plnit dříve dané sliby. Přestože se Eddie Irvine kvalifikoval na povzbudivém 7. místě pro první závod sezóny v Australii, řetězec mechanických problémů zanechal tým bez bodů až do doby, kdy Eddie Irvine skončil na 4. místě v červnu v Monaku. Navíc přidal další bod v závěrečném závodě sezóny, Malajské GP, aby zvýšil počet bodů týmu na 4. |
2001 | Rok 2001 začal překvapením, kdy se k týmu připojil Niki Lauda jako Ford’s Premier Performance Division CEO, ale přesto nebylo dosaženo významného zlepšení ve výsledcích a tým pokračoval v boji s důsledností a rychlostí – zejména při kvalifikaci. Tým získal ohromnou podporu, když Eddie Irvine dokončil závod na 3. místě v Monaku a dal tak Jaguaru jejich první dokončení na stupních vítězů od návratu do F1. Ale ani tento výsledek nesignalizoval nové svítání na časy v Jaguaru a netrvalo dlouho a Bobby Rahal byl nahrazen na pozici šéfa týmu Laudou. Mezitím Eddie Irvine a Pedro de la Rosa, který nahradil Luciana Burti na 4 závody v roce 2001, posbírali dalších 5 bodů, ale tým věděl, že opět nesplnil očekávání, když Jaguar skončil na 8. místě v poháru konstruktérů. |
2002 | Naděje jsou velké, protože R3, Jaguarův vyzyvatel pro sezónu 2002, by měl stačit k tomu, aby Eddie Irvine a Pedro de la Rosa přeskočili nahoru na startovním roštu. Na slavnostním předvedení vozu v Milton Keynes, Lauda prohlásil, že: “Jsem přesvědčený, že s R3 jsme udělali skutečný krok kupředu.” Ale jak se říká důkaz místo slibů... |