Coloni Motorsport  
Je těžko říct, kdy se Enzo Coloni přesunul od řízení jedno-sedadlových vozů k jejich provozování a výrobě. Oficiálně se to stalo v roce 1983, kdy pověsil řízení na hřebík a založil Coloni Racing, ale již dříve byl Enzo Coloni něco jiného než pouhý řidič: Ti, kteří ho znali, mohli jednoduše předpokládat, že na konci jeho závodních dnů by rád pokračoval ve své kariéře na pit wall nebo na manažerské pozici.

  Účast v soutěžích  
1983Založen tým Coloni Racing. Účast v F3 - Ivan Capelli - italský šampion; Stefano Livio - 2. místo v italském šampionátu.
1984Účast v F3 - Alessandro Santin - italský šampion; Ivan Capelli - evropský šampion - 1. místo v GP Monaka.
1985Účast v F3 - Alex Caffi - evropský šampion; 2. místo v italském šampionátu
1986Účast v F3 - Nicola Larini - italský šampion; Marco Apicella - 2. místo v italském šampionátu.
1987-1990Několik jezdců postoupilo do Formule 1 poté, co získali zkušenosti u týmu Coloni F3, zatímco jiní debutovali v týmu Coloni F1, když v letech 1987 až 1990 tým samotný postoupil do tohoto kolotoče. Jsou mezi nimi Ivan Capelli, Alessandro Caffi, Gabriele Tarquini, Nicola Larini, Roberto Moreno, Esteban Tuero, Marc Gene. F1 byla fascinující, ale náročná zkouška "jediné období mého života, ve kterém jsem byl po bradu ve vodě", nepokrytě připouští Enzo Coloni. V těch letech F1 nebyla ještě multi-milionovou rozpočtovou hrází, jakou je dneska, nicméně i to bylo už příliš pro nově příchozí a malý tým. Přesto byl Coloni respektovaným závodním týmem, když dostal šanci od oficiálního dodavatele motorů Subaru, jehož výkonné agregáty byly navrženy Carlem Chiti. Naneštěstí motor nesplnil očekávání. Kdyby je splnil, aktivity týmu Coloni by se patrně vyvíjely jinou cestou.
1991Enzo Coloni prodal svůj podíl v F1 a odešel do juniorských formulí.
1992Ve spolupráci s univerzitou v Perugia Enzo Coloni navrhl a vyrobil FTS, nový vůz F3.
1993Paolo Coloni, Enzův syn, debutoval v italském šampionátu F3 (8. místo celkově) a dosáhl výborného 2. místa v Marlboro Masters v Zandvoortu.
1994Coloni Motorsport navrhl Superformuli a organizoval šampionát a konečně navrhoval a stavěl jedno-sedadlové vozy pro Open Nissan Championship ve Španělsku.
1995Účast v F3 - Gianluca Paglicci - 2. místo v Marlboro Challenge.
Účast v Superformuli - jako konstruktér.
1996Účast v F3 - Esteban Tuero - 1. místo v Magione; pole position v GP Monaka.
Účast v Superformuli - jako konstruktér.
1997Účast v Superformuli - jako konstruktér.
1998Účast v Formula Open Nissan - jako konstruktér.

  Milníky v F3000  
1997F3000 International - nejlepší výsledek 2. místo v Jerez s O. Tichym.
1998F3000 International - nejlepší výsledek 4. místo v Oscherslebenu s T. Biagim.
1999F3000 International a F3000 Italia - 1. vítězství v Imole s Dinem Morelli.
2000F3000 International - nejlepší výsledek 2. místo na Nurburgringu s F. Gollinem.
2001F3000 International - nejlepší výsledek 6. místo na okruhu Interlagos s F. Gollinnem a 5. místo ve Spa s M. Goossensem.
2002F3000 International - Giorgio Pantano a Enrico Toccacelo