Peugeot 206 WRC  

Peugeot 206 WRC vyjel poprvé v listopadu 1998, přesně 11 měsíců poté, co byla dána zelená od správní rady PSA k jeho návrhu, výrobě a vstupu do World Rally Championship. WRC verze Peugeotu 206 má nesporně podobný vzhled jako standardní model, ale nedejte se splést...

Je vybaven technologií navrženou pro závodění ve světové třídě. Postavený v souladu s technickými předpisy F.I.A., kterými se řídí WRC (World Rally Car) kategorie, to představuje mnohá vylepšení, která jsou často důmyslnější, než ta, která byla vyvinuta ve Formuli 1, zahrnující náhon na všechna kola, kontrolu prokluzu a elektronické řízení diferenciálu plus příčně uložený motor propojený s podélnou, sekvenční převodovkou...

Založený na standardní kostře, která je odlehčená a zkrácená pro umístění převodového tunelu, má podsadité, rozšířené okraje blatníků a válečková ložiska. Peugeot 206 WRC se může pochlubit celou řadou high-tech zařízení. Něco mezi 6 až 7 týdny je vyžadováno k přípravě kostry, plus další 2 týdny k uchycení mechanických sestav a příslušenství, které ho přetvoří v plnohodnotné závodní monstrum. Jeho 221 kW výkonný čtyřválcový, turbokompresorový motor spolupracuje dohromady s post-spalovacím systémem, který optimalizuje tlak turba a snižuje dobu odezvy.

Peugeot vyrábí své vlastní tlumiče pérování pro tyto vozy a úzce spolupracuje s Michelinem na poli vývoje pneumatik s důrazem na co nejlepší odpružení a trakční výkon, dva životně důležité parametry v závodech rally. Ani World Rally Cars neunikly všudypřítomným elektronickým čipům, které řídí motor, převodovku a podvozek v závislosti na tlacích, teplotách, rychlosti motoru; hodnoty o pohybu a opotřebení neustále proudí přes senzory do CPU.


 Technické údaje  
 Motor 
 Typ  XU9J4 
 Uložení  Vpředu, příčně 
 Počet válců  4 
 Obsah  1997,5 ccm 
 Vrtání x zdvih  85 mm x 88 mm 
 Výkon  221 kW při 5250 ot./min. 
 Točivý moment  535 Nm při 3500 ot./min. 
 Hlava válce  Hliníková 
 Ventily  4 ventily na válec 
 Blok válce  Hliníkový 
 Vačkový hřídel  2 OHC 
 Palivový systém  Magneti Marelli Step 9 
 Turbo  Garrett - Allied Signal 
 Dávkování paliva  Elektronicky řízené vstřikování 
 Tepelná výměna  Vzduch - vzduch 
 Přenos 
 Spojka  Uhlíková, 6" tříkotoučová 
 Převodovka  Podélná, sekvenční, 6-ti rychlostní X-Trac 
 Diferenciály  Aktivní přední, střední a zadní diferenciály 
 Odpružení 
 Přední a zadní  McPherson type 
 Tlumiče pérování  Peugeot 
 Řízení 
 Typ  Hřebenové řízení s posilovačem řízení 
 Brzdy (asfalt) 
 Přední  Vzduchem chlazené kotouče průměru 355 mm s 8-pistkovymi třmeny 
 Zadní  Vzduchem chlazené kotouče průměru 330 mm s 4-pistkovymi třmeny 
 Brzdy (štěrk) 
 Přední  Vzduchem chlazené kotouče průměru 295 mm s 8-pistkovymi třmeny 
 Zadní  Vzduchem chlazené kotouče průměru 295 mm s 4-pistkovymi třmeny 
 Rozměry 
 Rozvor kol  2468 mm 
 Délka  4005 mm 
 Šířka  1770 mm 
 Výška  1370 mm 
 Kola (asfalt)  O.Z 8 x 18" 
 Kola (štěrk)  O.Z 7 x 15" 
 Pneumatiky (asfalt)  Michelin 20 / 65 x 18" 
 Pneumatiky (štěrk)  Michelin 17 / 65 x 15" 
 Hmotnost  1230 kg 
 Objem palivové
 nádrže 
 85 litrů 
 Palivo  F.I.A. 
 Mazání  TOTAL 

 Peugeot 206 WRC  Fotografie 
 Foto: Finland, Peugeot Sport