Peugeot 206 WRC vyjel poprvé v listopadu 1998, přesně 11 měsíců poté, co byla dána zelená od správní rady PSA k jeho návrhu, výrobě a vstupu do World Rally Championship. WRC verze Peugeotu 206 má nesporně podobný vzhled jako standardní model, ale nedejte se splést...
Je vybaven technologií navrženou pro závodění ve světové třídě. Postavený v souladu s technickými předpisy F.I.A., kterými se řídí WRC (World Rally Car) kategorie, to představuje mnohá vylepšení, která jsou často důmyslnější, než ta, která byla vyvinuta ve Formuli 1, zahrnující náhon na všechna kola, kontrolu prokluzu a elektronické řízení diferenciálu plus příčně uložený motor propojený s podélnou, sekvenční převodovkou...
Založený na standardní kostře, která je odlehčená a zkrácená pro umístění převodového tunelu, má podsadité, rozšířené okraje blatníků a válečková ložiska. Peugeot 206 WRC se může pochlubit celou řadou high-tech zařízení. Něco mezi 6 až 7 týdny je vyžadováno k přípravě kostry, plus další 2 týdny k uchycení mechanických sestav a příslušenství, které ho přetvoří v plnohodnotné závodní monstrum. Jeho 221 kW výkonný čtyřválcový, turbokompresorový motor spolupracuje dohromady s post-spalovacím systémem, který optimalizuje tlak turba a snižuje dobu odezvy.
Peugeot vyrábí své vlastní tlumiče pérování pro tyto vozy a úzce spolupracuje s Michelinem na poli vývoje pneumatik s důrazem na co nejlepší odpružení a trakční výkon, dva životně důležité parametry v závodech rally. Ani World Rally Cars neunikly všudypřítomným elektronickým čipům, které řídí motor, převodovku a podvozek v závislosti na tlacích, teplotách, rychlosti motoru; hodnoty o pohybu a opotřebení neustále proudí přes senzory do CPU. |